Tuesday, March 26, 2019

අහෝ රියැලිටි ‌නොදිටි ‌මොක්පුර

ලංකාවේ රියැලිටි වැඩසටහන් දැන් දැන් බහුලය, බහුල වීම අවුලක් නැත. ලෝකයේ බොහෝ රටවල රියැලිටි වැඩසටහන් දක්නට ඇත. ඒවද බහුරු කෝලම්ය. පොඩි සාදුගේ කුඩා මොළයටනම් ඒව කිසිවක් නොවැටහෙන්නේය. ලංකාවේ චැනල් වලිං වඩාත් ගුණාදායක දේවල් ඉල්ලා සිටීම නොමනාය. ඔවුනට අවැසි ලෙස මිනිසුන් ඉල්ලන දේ දීම දක්වා සංවර්ධනය වී ඇති නාලිකා පාරිභෝගිකවාදයට හසු වී දැන් නන්නත්තාර වී හමාරය. කොටිම්ම කියතොත් ලංකාවේ නාලිකා මිනිසුන්ගේ රුධිර නාලිකා හරහා ගොස් මොළය කා දැමීමේ වගකීම දේශපාලකයන් කෙරෙහි නොමිලයේ කරදෙමින් සිටි. කොටස් දාහ ඉක්මවූ ටෙලි සිත්තම් පෙන්වමින් මෙගා නාට්‍ය වියරුව ද දැන් දැන් එතරම් හොඳ මට්ටමකනම් නැත. 60 ඉක්මවූ වැඩිහිටියන්ට වෙනම ගී ගැයීමේ තරගය, පුංචි පුංචි දරුවන්ට නැටුම් ගැයුම් වැයුම් තරගය, යොවුන්, තරුණ සියල්ලන්ටම තරු තරගය, නළු නිලියනට ද වෙනම තරගය. මොලයක් ඇතිව ඒවා නරඹන රසිකයෝ වෙත්නම් ඔවුන් රෑපවාහිනිය ඉදිරිපිට සිනාසී මියැදෙනවා නො අනුමානය. දැන් ඇත්තේ සිහින තරු, සුපිරි තරු, ආදී සිහිනය. මේ සිහින වලින් නැගී සිටින බොහෝ කොල්ලන් කෙල්ලන් දැන් තමන්ගේ වැඩ පසෙකින් දමා ඒවා පසු පස දුවති. ගොස් පැරදුන කළ FB මත හඬති, පරාජය වූ නාලිකාවේ නමට අපහාස කරති, දිනූ තරඟ කරුවන්ට අපහාස කරති. "ඒකට සිංදු කියන්න බෑ, අපෝ වූ මොකාද? " ආදී කතා කියති. දිනුවෝ නාලිකාවට හොදයි කියති. පැරදුන අක්කලා අයියලා, නංගිලා මල්ලිලා වෙනුවෙන් සෝ සුසුම් හෙළති. ඒවා හොඳ වැඩය. මේ කතාව ඒ ගැන නොවේය. සිහිනයන් පසු පස හඹා යාමේ වරදක් දක්නට බැරිය. නමුත් ප්‍රශ්නය වෙනෙකකි. තරඟකරුවන් සේම රසික ප්‍රජාවටද ගුණවත්, හරවත් දෑ ලබා දීම සමස්ථ නාලිකාවන්ගේ වගකීමය. එය අමතක කර දමමින් හැසිරෙන මුග්ධ නරි නිශ්පාදක මහත්වරු රසිකයන් පිනවීම සඳහා නානා විධ විප්‍රකාරයන් කරති. කුඩා දරුවන් වෙනුවෙන් පවත්වන රියැලිටි වැඩසටහන් නැරඹුකළ ඇතිවන චිත්ත වික්ෂිත භාවය කෙසේනම් නොලියා සිටින්නද? මව් තුරුලේ සෙනෙහස විදිය යුතු තරමේ දැරිවියන් සිය නිරුවත සභාවට පෙන්වමින් හිරි ඔතප් බිඳගන්නා අයුරු අප දිටිමි, දරුවන් නොගැයිය යුතු තරමේ ගී අරුත්වත් නොදැන, අකුරු වරදමින් ගයන අයුරු අප දිටිමි. යහපත් සන්නිවේදනය සංවර්ධනය කිරීමෙහි ලා  කැප වෙනවාය කියන නාලිකා වලින් අමුම අමු මී හරක් නාලිකාකරණය මේ දැන් සිදු වී අවසන්ය. මුල්ලමාවිය සංවර්ධනය කරලීම සඳහා පෙර පාසල් සහ විධිමත් අධ්‍යාපනය ලබා දිය යුතු වයස්වල දරුවන් රියැලිටි වැඩසටහන් වලට මුහුණ දෙන විට සිය අධ්‍යාපන කටයුතු නිසි අයුරින් සිදු කරගන්නවාද යන්න සැකයට කාරණයකි.

 කුඩා දරුවන් හිංසනයට ලක් වූ විට ඒවා ගැන කතා කරන්නට ලමා සංරක්ෂණ අධිකාරියේ මැදිහත් වීම සිදු විය යුතු වුවද තවමත් එකී රියැලිටි වැඩ සටහන් උදෙසා වාරණ හෝ නීති රීති මාලාවක් දක්නට නොලැබීම නැවත නැවතත් රජයේ අක්‍රියතාවය මොනවට පැහැදිලි කරමින් සිටී. නාලිකා කරුවන් සිය මූල්‍යමය ශක්තිමත් බව තාවර කරගැනීම උදෙසා සිංහල කලාවේ කොඳු නාරටි බිඳිමින් දක්ෂ ගායකයන්, නිවේදකයන් තුට්ටුවට මායිම් නොකරමින් සිය නාලිකාවේ සුප්‍රසිද්ධ බව අැති කරගැනීම සඳහා විවිධ කුලප්පු කිරීම් ඇති කරමින් සිටී. ගීත ක්ෂේත්‍රයේ වැජඹුන ඉතා හොඳ මට්ටමේ ගී ගණිකාමට්ටමට යොදමින් ගීතයේ තනු විකෘති කොට, මුල් නිර්මාණ කරුවන්ට හානි කරන අයුරු කලාවේ හෘදයාංගම බව අකාමකා දමන්නකි. අන්‍ය ගායක, ගායිකාවන්ගේ ගී ගයා ඔවුනගේ බුද්ධිමය දේපළ උල්ලංඝණය කරමින් මේ සිදු කරන ක්‍රියාදාමයේ තුච්ඡතම අවස්ථාවනම් ඒවා කොහොම හෝ ගයා ගොඩයන තරගකරුවන් තවදුරටත් එකී ගී අවසරයක් ඇතිව හෝ නැතිව ගායනා කර මුදල් හම්බ කිරීමය. එහි ද හිනාමයන කාරනය වන්නේ අනෙකක් නොවේ තරගකරුවන් තමන්ගේ ගීයක් ගයන විට තමන්ගේ සැබෑ නිරුවත සමාජයට පෙනීමය. කෙතරම් පිළිවෙලට හොඳට ගායනා කර ජයග්‍රහණය ලබාගත්තද ඔවුන් තමන්ගේ ගීයක් ගයන විට අපහසුතාවයට ලක්වන අයුරු අප කොතෙකුත් දැක ඇත. ලංකාවේ රියැලිටි තරග වලින් මේ වන විට දස දහස් ගනනං තේරීපත් වී ආව ද ඉන් සිය දෙනෙක්වත් යහපත් අයුරින් ක්ෂේත්‍රයේ සිටිනවාද යන්න සැකයට කරුණකි. සමාජයේ ව්‍යසනය කලාව තුළින් ද පැන නැගීමනම් ඉතා දුක්ඛදායක කරුණකි.අවැසි නීති රෙගුලාසි ලබා දී මේවා මුදල් සහ තෑගි මත යැපෙන්නට නොදී විධිමත් ස්ථානයකට ගතහොත් කලා ක්ෂේත්‍රයේ විශාල වෙනසක් කල හැකි තරුණ පරපුරක් අපට උපයාගත හැකි වනු නියතය. නමුත් ඒවා එසේ නොවී නොවිය යුතු දෑ සිදු කරන රියැලිටි වැඩසටහන් වල හෙටනිද්දා තරුණියන් හෙළුවෙන් හෝ බිකිනියක් හැඳ ගී ගැයුවහොත් අප පුදුම නොවිය යුතු බව අවධාරණය කර සිටිමි. 


|ගුරුගොඩ සිරිවිමල


No comments:

Post a Comment