Saturday, December 22, 2018

දරුවන් පැවිදි කිරීම හිංසනයක් ද?

 කුඩා දැරිවියන් දෙපළක් පැවිදි කිරීමත් ඒ දෙපළගේ ගිහි කල ඡායාරූපයකුත් මේ දිනවල මුහුණු පොතේ වැඩි වැඩියෙන් සංසරණය විනි. ඒ මතට විවිධ කැප්ෂන් යොදා තිබූ අතර සමහර ඒවායේ එය ළමා හිංසනයක් බවද සඳහන් කර තිබිනි. බෞද්ධ භික්ෂුවක් ලෙස මේ පිළිබඳව යම් පැහැදිලි කිරීමක් කිරීමට මට සිතේ. මෙය කියවීමේ දී හුදි ජනයාගේ හදවතට ඇටෑක් විය හැකි බවද මතක් කර සිටිමි. ඒ ගැන මා වග නොවෙමි. කුඩා දරුවන් සසුන් ගත කිරීමේදී අවැසි නෛතික ක්‍රියා පටිපාටිය Wasantha Siri Watagodaමහතාගේ වෝල් එකෙන් ඔබට කියවිය හැකිය. එහි දිගු ලියමනක් මේ වෙනුවෙන්ම වෙන් වීම සතුටට කරුණක් බවද සඳහන් කරමි. මම ද පැවිදි වන්නේ අවුරුදු 11 දී ඒ ද කුඩා වියේ දීය. මේ පිළිබඳව ගෙනෙන විවිධ මතිමතාන්තර විවිධයන් විසින් ලියා තිබුන ඒවා මා දිටිමි. "කන්න බොන්න නැති කමට" ,"ගෙදර තියාගන්න බැරි කාලකන්නි", ආදී වචන වලින් කුඩා දරුවන් මහණ කිරීම අර්ථ දැක්වූවන් දක්නට ලැබිනි. අ⁣ප නිවසේ ද අගහිඟකම් අදටත් ඇත. නමුත් මාගේ දැඩි පෙරැත්ත නිසා මා මහණ වූ වා මිස මවගේ පැරැත්ත නිසා මා මහණ වූවා නොවේ. ඇරත් ගෙදර සිටින දරුවකුට ලුණුයි බතුයි හෝ කන්න දී මවක් විසින් ඇති දැඩි නොකෙරේද? එනිසා කන්න බොන්න නැති කමට මහණ කරනවා යන්න ප්‍රලායකි. මිත්‍යාවකි. මම කුඩා කළ මහණ වූ පටන් යහපතක් මිස අයහපත් නොවීය. ඒ පිළිබඳව මාගේ ගුරු දේවයන්ට හිස නමා ආචාර කරන්නේ ගෞරව බහුමානයෙන් යුතුවය. බුද්ධ වචනයට අවනතව පාත්‍රයට වහන කපුටකු එළවාගැනීමට හැකි වියේ පසුවන දරුවකුනම් හේ මහණ කල හැකිය. තවද බුදුන් වහන්සේ විසින් පැවිදි කළ කුඩා දරුවන් ලෙස "සුනීත, සෝපාක, රාහුල " වැන්නන් පෙන්වා දිය හැකිය. මේ අයවලුන්ගෙන් සුනීතත් සෝපාකත් අගහිගකම් ඇති අයය. රාහුල එසේ නොවේ. රාහුල ශාක්‍ය වංශික සිදුහත්ගේ පුතුය. බුදුන් වහන්සේ ළමා අයිතිවාසිකම් කඩ කරාද? යන්න මීළඟ ප්‍රශ්නයයි. නූතන ළමා අයිතිවාසිකම් අතීතයෙන් අපට අනුමාන කළ නොහැකිය. නිරාගමික කිසිවකු විසින් නිවන නෑ කීවද බුදුන් ලඟ තිබූ උසස්ම දායාදය ඒ දරුවන්ට හිමි විනි. එනිසා එය ළමා හිංසනය යැයි කිව නොහැකිය. වර්ථමානයේ කුඩා දරුවන් පැවිදි කිරීම හිංසනයක්ද? යන්න ඊළඟ කරුණයි. වත්මනෙහි කුඩා දරුවන් පැවිදි කිරීම පිළිබඳව මට මෑතක වූ සිද්ධියකින් පැහැදිලි කර හැකිය. මා හදුනන සහෝදර පොඩිනමක් පසුගිය දා අපවත් වීය. ඒ පිළිකාවකින් වසර එකහමාරක් දෙකක් පමණ දුක් විදීමෙන් පසුවය. එහි දී උන්වහන්සේගේ ගුරුදේවයන් හැසිරුණ අයුරු නිසා මා ද ඇතුළුව බොහෝ දෙනා කළකිරීමට ලක් විනි. කුඩා දරුවකු මහණ වූ පසු එම දරුවාගේ මවත් පියාත් විය යුත්තේ ගුරු දේවයන්ය. ගුරු දේවයන් උන්වහන්සේ අත් හැරි පසු උන්වහන්සේට යන කළදසාව කුමක්ද? අවසන මාගේ ලොකුහාමුදුරුවන් උන්වහන්සේ අප විහාරස්ථානයට ගෙනැවිත් අපවත් වන තුරුම අැප උප සත්කාර කලේය. ඉහත කී පොඩිනම ළමා හිංසනයට ලක්විය. මීට අමතරව සිද්ධි බොහෝ ගනනක් ඇතත් ඒවා ලිවීම කෑ පතේ වසුරු කිරීම හා සමාන බැවින් නොලියමි. නොලියාම බැරි දේ පමණක් ලියමි. මා දන්නා තරමින් ළමා හිංසනය නොවන එකම තැන මාවරලේ භද්දිය හිමියන්ගේ ධර්ම නිකේතනය යි. උන්වහන්සේ තම ගෝලබාලයන්ට සලකන්නේ පියෙකු මෙනි. ඒ බව මටසැළ කලේ Sooriyawewa Sumedha තෙරුන්ය. වොශින් මැෂින් එකේ සිවුරු හෝදන එකම විහාරස්ථානය වන්නේ දැනුවත්ව මාවරලේ හිමියන්ගේ ධර්ම නිකේතනය යි. අනික් සැළකුම් ද එසේම ය. දරුවන්ගේ ළමා කාලය කිසිම අයුරකින් අවබාවිත නොවන සේ පැවිදි කොට සාසන චර්යාවෙහි යෙදීම කළ හැකි බවට කදිම නිදසුන වන්නේද එකී විහාරයයි. නමුත් මේ තත්වය හැම තැනම නොමැති වීම දුකට කරුණකි. කුඩා දරුවන් පැවිදි කිරීමෙන් උන්වහන්සේලා හෝ දායකයන් මෙකල සසුනෙන් ලබන නිවනක් නම් නොමැත්තේය. හයක් හතරක් නොදැන මහණ කොට බේත හේත පවා නොමැතිව මේ සසුන ඇතුලේ ජීවිතයත් මරණයත් අතර දරුවන්ට සටන් කිරීමට සිදුවන මොහොතක කාට හෝ වගවිය හැකිද? සසුනේ භාරකාරීත්වය ඇත්තේ හුදෙක් භික්ෂුවට පමණක් නොවේ. උපාසක උපාසිකා සහායද මෙය ගෙන යාමට අවැසිය. ගෞතම සාසනය නැති වෙලා කෙළවී පලයාන් යන අදහසින් මෙය අරුත් නොගැනිය යුතුය. කළ යුත්තේ ජීවත් වීමට වඩාත් සුදුසු වටපිටාවක් මේ තුළ නිර්මාණය කිරීමය. බොහෝ මැටි මෝලුන් පැවිදි කොට අළු ගසා බසා නැගිටින තැන ගෞතම බුද්ධ ශාසනය බවට පත්විය යුතුය. බොහෝ උගත් රටට සසුනට වැඩදායකව ජීවත් වූ භික්ෂූන් බොහෝ දෙනෙක් කන්න බොන්න නැතිව මහණ වී සාසනචර්යාවේ යෙදී ගොඩ නගා ගත් ජීවිතය අපට බැහැර කළ නොහැකිය. ඇරත් දානයට,පාංශුකූලයට සියක් නම බැගින් වඩමවා ගැනීමටනම් සසුන තුළ පිරිසක් සිටිය යුතුව ඇත. ඒ දායකයගේ සුඛ විහරණය ඒ වෙලාවට පමණක් සළසා ගන්නට සිතන බෞද්ධයන්ට ළමා අයිතිවාසිකම් ඒ වෙලාවට නොපෙනීම අරුමයට කරුණක්ද නොවේ. මමඋසස් පෙළ ලියන දිනයට පෙරදා බෝධි පූජා හයක් පමණ තබා ඇත. එදින ගිහි දරුවන් විබාගයට පාඩම් කරද්දී මට පමණක් අන්අයට විබාගයට සෙත් ශාන්තිය පිණිස බෝධි පූජා කිරීමට සිදු වීම අභාග්‍ය සම්පන්න සිද්ධියකි. බොහෝ පොඩිනමලාගේ තත්වයද එසේමය. මෙකළ සසුන තුළ පැවිදි වන ඕනෑම කුඩා දරුවකුට අවැසි රැකවරණය ලබා දීමට හැකි තැන්ද නොමැතිවාම නොවේ. නමුත් බහුතර පංසල් තුළ සිදු වන අකටයුතුකම් අතරින්, අතවරයට ලක්වීම ( පං⁣සලේ සෙල්ලම) රාත්‍රියට ආහාර නොදීම ගුටි බැට බැනුම් අඩු තක්සේරුව. මා දැක ඇති අකටයුතුකම්ය. අතවරයට ලක්වීම් ගැන මට අද්දැකීම් නැතත් එළියෙන් මා ලද තොරතුරු බොහෝ ඇත. උසාවි වල නඩු පවා ඇති භික්ෂූන් ඇත. රාත්‍රී ආහාරනම් අදවන විට බොහෝ තැන්වල ලබා දේ. නමුත් මේ දෙකම ගනං නොගෙන සිටියත් ගුටිබැට, බැනුම් , අඩුතක්සේරුව යන කරුණු කිසිම අයුරකින් බැහැර නොවේ. සසුන තුළ මෙවන් වතාවරණයක් උද්ගතව ඇති මොහොතක කුඩා දරුවන් මහණ කිරීම හිංසනයක් බව එක හෙළා පවසමි. ගුටිබැට හිරිහැරය, බැනුම් හිරිහැරය ලබන බොහෝ කුඩානමලාගේ මානසික තත්වයන් නිසා සිවුර හැර යාමත් සිවුර හළ පසු ඒ අයට අත්වන ජීවන ඉරණම ඉතා ⁣ශෝඛාන්තය. තම බළධාරීත්වය පෙන්වීමට ගෝල බාල ඔළුගෙඩි ටිකක් පෙන්වා ගැනීමට බොහෝ නායක හිමිවරුන්ගේ වියරු ආසාවන් නිසා දුෂ්කර පළාත්වලින් ගෙනැවිත් මහණ කොට ඉන්පසු කුළ කියමින් බනින අවස්ථා අප දැක ඇත. එවැනි අඩුතක්සේරුකරණය තුලින් මානසික පීඩාවන් , ඉගෙනීමටත් අන් කටයුතු වලටත් බාධා වීම ගැන වගකියන නායක හිමිවරුන් නැතිය. මා දන්නා තැනක කුඩා හිමිවරු වෙලාවට දානය වළදන්න ගිය පසු "තොපි වෙලාවට කන්නනම් එනවා" යනුවෙන්ද "පරක්කු වී ගිය විට ඒ නායක හිමියන් " තොපිට වෙලාවට කන්නවත් එන්න බෑ" යනුවෙන් පවසයි. ඒවිට කුඩා හිමිවරුන්ට තියෙන ඔප්ෂන් එක පිළිබඳව මටනම් පැහැදිලි නැත. තවද අම්මම්මෝ නැතිව බැන වදින ඉතාදැඩි පරුෂ වචනයෙන් කුඩා භික්ෂූන්ට බැනවදින ලොකු ස්වාමීන් වහන්සේලා අපමණය. අදින්නට සිවුර, කෑමට ආහාර, අවම පහසුකම්වත් නොමැතිව දිවි ගෙවන කුඩා ස්වාමීන් වහන්සේලා ඇත. සමහර විට අදුනන විහාරස්ථානයන්හි නායක හිමිවරුන්ට මේ පහසුකම් සලසීමට බැරිව නමුත් හැකි තරම් කුඩා භික්ෂූන් වෙනුවෙන් මෙහෙවර කරන නායක හිමිවරු ඇත. උන්වහන්සේලාටද මාගේ ආචාරය පුද කරමි. නමුත් තත්වය මීට වඩා හාත්පසින්ම වෙනස් ඉතා යහපත් ලොකු ස්වාමීන් වහන්සේලාද නැතිවාම නොවේ. මාගේ ලොකුහිමියන්ද ඉතා යහපත් බව
මෙතැනදීම ලියන්නේ කෘතවේදීත්වයෙන් යුතුවය. |


|ගුරුගොඩ සිරිවිමල


 ප:ලි. ඇයි මුස්ලිම්,කතෝලික අයගේ ලමා හිංසනය ගැන ලියන්නැත්තෙ කියල අහන්න එපා. ඒවත් ලියනව.

1 comment:

  1. මළපහ කොට ගුද විවරය සෝදා, දෑත් සබන් යොදා සේදීම අනවශ්‍ය බව අතිගරු ජනාධිපති මයිත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා කියා සිටි. එතුමා මේ බව සදහන් කරමින් වැඩි දුරටත් කියා සිටියේ වැසිකිළි ගොස් ගුදයෙන් පිට කරනා මළපහ තමන්ගේ බඩ ඇතුලේ සිට එලියට යන ඒවා වන බැවින්, ඒවා ස්වල්පයක් දෑතේ තැවරීම ගැටළුවක් නොවන බවයි. දෑත් වල තැවරී ඇති මළපහ කෑම සමග මිශ්‍රව ශරීර ගත වීමෙන් සෞඛ්‍ය ගැටළු ඇතිවන බව කීවත් එය සබන් නිශ්පාදකයන් විසින් කියනු ලබන අසත්‍ය ප්‍රචාරයක් බවයි මයිත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා කියා සිටින්නේ. ශරීරය තුල තිබෙන මළපහ පිටකිරීමෙන් පසු, ඒවා නැවත ශරීර ගත වීමෙන් සෞඛ්‍ය ගැටළු ඇතිවෙනවා යන්න සම්පුර්ණ අසත්‍යයක් බවයි එතුමා සදහන් කරේ.

    මේ අනුව ඉදිරියේදී මළපහ කෑමෙන් කිසිදු සෞඛ්‍ය ගැටලුවක් ඇති නොවන බවට සදහන් කරමින් විශේෂ ගැසට්ටුවක් එලියට දැමීමට තමන් කටයුතු කරනා බවයි මයිත්‍රීපාල සිරිසේන ජනාධිපතිවරයා වැඩි දුරටත් කිය සිටියේ.

    ReplyDelete