Thursday, November 15, 2018

ඔබේ සිනාමුව මඬළ

|Mawbima | Young -යං | පොඩි සාදුගේ ලියමන - Podisaduge liyamana| Gurugoda siriwimala ; සංස්කරණය - Wishwanath Jayasekara
2018.10.13
|ඔබේ සිනා මුව මඬළ

සිනහවක් කියන්නෙ මිනිසා කියන වස්තුවෙ නිර්මාණාත්මක බව. හිනාවෙන්න බැරි මිනිස්සු ව්‍යාජයි. එහෙමයි කියල හිනාවෙන හැම කෙනෙක්මත් මාර වෙන්නෑ.
මේ ළගදි පොඩි සාදු සුන්දර අද්දැකීමකට මුහුණ දුන්න. ඒක මුල් කරගෙන තමා මේ ලියමන ලියන්න පෙ⁣ළඹෙන්නෙ. ලොකු කාලයක් තිස්සෙ මගෙ මුහුණු පොතේ හිටිය වැඩිමහල් මිතුරියක් ඇය සමඟ ලොකු සබතාවයක් නොතිබුනත් ඇයගේ නිර්මාණයන් විවිධ අවස්ථාවලදි රසවින්ද. ඒ වගේම ඇයත් මගේ විවිධ ලියමන් රසවින්ද. දවසක් ඇය මට පෞද්ගලිකව පණිවිඩයක් එවනව. " පොඩිහාමුදුරුවො ..... ගමේ නේද? මම ඔව් යනුවෙන් ප්‍රතිපිළිතුරු දුන්න.
මට මතකයි ඔබවහන්සේව.....කුඩා කාලයේ ඉදන් නේද ඔය පිරිවෙනේ ඉන්නෙ...
ඔව් අක්කෙ.. කුඩා කාලයෙ ඉදම්ම තමයි.... අක්කට කොහොමද එච්චර මතකයක්.
මට මතකයි කුඩා කාලෙ ඔබවහන්සේගේ හිනාව.


හිනා⁣වක් කියන්නෙ තව කෙනෙක් අදුනගන්න වගේම මතකයේ රැදෙන්න තරම්ම හඳුනාගැනීමේ ඒකකයක්. ඒ හරහා මිනිස්සුන්ගෙ හදවතේ සියුම් තැනක ගුලි ගැහිල තැම්පත් වෙලා ඉන්න අපිට පුළුවන්.

වෙළඳ ලෝකයේ හිනාව මාකටින් වැඩක් කියල අපි හැමෝම දන්නව. හිනාව පාදක කරගෙන විවිධ වෙළඳ දැන්වීම් පවා නිර්මාණය වෙන්නෙ මාකටින් වල ප්‍රතිඵලයක් නිසා.
ඒ වගේම තමා හිනාව කියන්නෙ තව කෙනෙක්ගෙ ආත්ම විශ්වාසය හා සතුට වඩවන දෙයක්.
මග්දලේනා යෙහෝවා දෙවියන්ගෙ සාක්ෂි කාරියක්. නාට්සි දේශපාලනික අදහස් ප්‍රතික්ෂේප කරපු නිසා එයාවයි එයාගේ පවුලේ අයවයි ජර්මනියේ රාවන්ස්බෲක් ගාල් කඳවුරේ හිර කළා. අතීතය මතක් කරමින් එයා මෙහෙම කිව්වා. “කඳවුරේ හිටපු හමුදා භටයන් සමහර වෙලාවට කා එක්කවත් කතා කරන්න අපිට ඉඩ දුන්නේ නැහැ. හැබැයි අපි ඇස්වලින් කතා කරපු එක නතර කරන්න එයාලට බැරි වුණා. මගේ අම්මාගෙයි නංගිගෙයි මුහුණේ තිබුණු සිනහව දැක්කාම මගේ ආත්ම විශ්වාසය වැඩි වෙලා හැම දෙයක්ම දරාගන්න මගේ හිතට ලොකු ශක්තියක් ආවා.”
හිනාව කියන්නෙ නිර්වචනයක් දෙන්න බැරි විශාල අරුතක් ගැබ් වෙලා තියෙන දෙයක්.
'හසිතේන'' යනුවෙන් ඉත්ථි බන්ධන හා පුරිස බන්ධන සූත්‍රද්වයයේ දී පෙන්වා දෙන්නේ සිනහව ස්‌ත්‍රී පුරුෂ ආකර්ෂණයේ එක්‌ අංගයක්‌ බවයි.
හිනාවෙන් මිනිස්සු මරන්න බෑ. හැබැයි ජීවත් කරවන්න පුළුවන්. තව කෙනෙකුට හිනාවක් දෙන්න පුළුවන් වෙන්නෙත් මනුස්සයෙකුටම විතරයි. ඔරවගෙන, බිම් බලාගෙන යන අද්භූත මිනිස්සු අතරෙ හිනාවීගෙන සතුට පුරවගෙන ඉන්න මිනිස්සු දකින්න අපි ආස වෙන්න ඕන. ඒක සමහර විට වාසනාවක්. ඒ වගේම තමයි. හිනාවෙන්න බැරි ඔරවගෙන යන මිනිස්සුන්ගෙ මූණු වලට හිනාවක් දීමත් මිනිස්සු වෙන අපේම වගකීමක්.


|ගුරුගොඩ සිරිවිමල


3 comments:

  1. ලිපිය අගෙයි. එත් අනේ හාමුදුරුවනේ මේ කළු පසුබිමේ සුදු පාට පොඩි අකුරු කොහොමද කියවන්නේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒක හදාගන්න උදව් කරන්න අසංග අයිය. කීප විඩක්ම හදන්න උත්සාහ කලා. ඒත් බෑ

      Delete