Friday, October 6, 2017

අද සමරණ ගුරු දි⁣⁣නය

මට මගේ ජීවිතේ හමුවුනු හැම මිනිසෙක්ම ගුරුවරයෙක්.ඒ මිනිස්සු හැම කෙනෙක්ම මොනවාම හරි උගන්නල ගියා........ඒ හැම ගුරුව⁣රයෙක්ටම මම පාදාභිවන්දනයෙන් හැමදාම නමස්කාර කරනව.ගුරු දිනය කියල දවසක් වෙන් කිරීමම ගුරුවරයෙක්ට කරන බරපතල අපහාසයක්.

බුද්ධ ශාසනයේ පැවිද්ද ලබාගත් සැරියුත් මහරහතන් වහන්සේගේ චරිත කතාවට එහා මම කවමදාවත් දැකල නෑ ශිෂ්‍යයෙක් ගුරුවරයෙක්ට ගෞරව කරනව.ඒ තරම්ම ගුරු ගෞරවයක් තිබුන කෙනෙක් තමයි සැරියුත් මහ රහතන් වහන්සේ.
'"උන් වහන්සේ තමන්ට බුදු හාමුදුරුවෝ හමුවට යන්නයි කියල උපදෙස් දීපු තමන්ගේ දැනුමට වඩා බාල අස්සජි හාමුදුරුවන්ට උදේ හවා වැන්ද.උන් වහන්සේ සැතපෙන පැත්තට පා හැර සැතපුනේවත් නෑ කියල උන් වහන්සේගේ චරිත කතාවෙදි සඳහන් වෙනව.

මේ ලෝකෙ මට හම්බවුන හැම මිනිහෙක්ම මට ගුරුවරයෙක්.

සො මේ ආචරියා ආසි
අස්සජී නාම සාවකො
යස්සං දිසායං වසතී
උස්සීසම්හි කරෝමහං

"මට සතර පද ගාථාවක කෙටෙසක් ඉගැන්වූ අස්සජී නම් බුද්ධ ශ්‍රාවකයන් වහන්සේ කිසියම් දිසාවක වෙසෙත්ද මම එදෙසට හිසලා සැතපෙමි 

උන් වහන්සේම ,

තදහූ පබ්බජිතෝ සන්තෝ
ජාතියා සත්ත වස්සිකෝ
සොපිමං අනුසාසෙය්‍ය
සම්පටිච්ඡාමි මුද්ධනා..

එදිනම පැවිදි වූ සත් හැවිරිදි සාමණේර නමක් වුවත් මගේ වරද කියා මට අවවාද දේනම් මම එය හිස් මුදුනින්ම පිළිගනිමි.

 යනුවෙන් ථේර ගාථාවලදි හරි පැහැදිලිව සඳහන් කරනව.
  උන් වහන්සේ මේ දේවල් ප්‍රායෝගිකවම සිද්ධ කරපු රහත් තෙර නමක්.ඒකට හොදම උදාහරණය තමයි." රාහුල පොඩි හාමුදුරුවන් විසින් තමන්ගේ සිවුර බිම ගෑවි ගෑවි යන වෙලාවෙදි ඒක හදා ගන්න කියල අවවාද කරපු සැනින්ම ඒ සවුරු පොට උස් කරල හදාගත්ත බව සඳහන් වන කතාව.

ඉතින්.....

මාගේ සියළු ගුරුවරුනට නමස්කාර වේවා...!!!!

2 comments: