Friday, August 19, 2022

තමා හඳුනාගැනීමෙන් තොරව සතුටක්-සැපතක් නැහැ.

මට මන්ත්ර ගුරුකම් පිළිබඳව දැඩි විශ්වාසයක් නැහැ. නමුත් ඒ ශාස්ත්රය ගැන මම අවිශ්වාස කරන්නෙත් නැහැ. ඇත්තෙන්ම මම ඔය වැඩේ දන්නෙ නැහැ. ඒකට මගෙ හිත යොමු වෙන්නෙත් නැත්තෙ ලංකාවෙ ඒ සඳහා හැදුන දැනුම් මට්ටමක් නිර්මාණය වෙලා නැතිකම. ගුප්ත විද්යාව කියල දෙයක් අල්ලපු රට වුන ඉන්දියාවේ තිබුනත් මම දන්න තරමින් එහෙම එකක් ලංකාවෙ නැහැ. හැබැයි ගුප්ත විද්යා විශාරදල පඳුරකට ගැහුවොත් සීයක් දෙසීයක් වීසි වෙනව.

මම මගේ වෙලාව කීප දෙනෙකු ලවා බලවගෙන තියෙනව. ඒ බලාගෙන තියෙන්නෙ මගේ විනෝදය වෙනුවෙන් මිසක් අනාගත සුභසිද්ධිය වෙනුවෙන් නෙමේ. හැබැයි ඒ දෙන්නම කිව්ව මගෙ තොරතුරු සත්යයි. ඒ වගේම ඒ බලවගත්ත දෙන්නම ජ්යෝතිශය ශාස්ත්රයක් විදියට ඉතා ඉහළින් ප්රගුණ කරපු දෙන්නෙක්. මම මගේ හිතවතුන් බොහෝ දෙනෙකුගෙ වෙලාවල් බලවල දීලත් තියෙනව. මම බොහෝවිට හෙටත් මගෙ ලයිෆ්ටයිල් එකක් විදියට මගේ මිතුරු ජ්යෝතීර්වේදියෙකුගෙ සහාය ලබා ගනිමින් මගෙ වෙලාව ටිකක් බලව ගනියි.

මම යම් මට්ටමකින් දිගු කාලීන සෙම් රෝගයකින් පෙළෙන කෙනෙක්. එක්තරා කාලයක අපේ පවුලෙ අය පුදුම විදිහට මේක සනීප කරන්න වෙහෙස වුනා. ඒ වගේ වෙලාවක මම කුඩා කාලෙ අපේ මාම කෙනෙක් වෙන කෙනෙක් අපේ තව වැඩිමල් හාමුදුරුවො කෙනෙක් එක්ක ඇතුළු ගමක මන්ත්ර බලයෙන් බෙත් කියන ගුරුන්නාන්සෙ කෙනෙක් ලගට ගියා. ඇත්තෙන්ම ඒ ගුරුන්නාන්සෙ සම්මත අර්ථයෙන් ගුණයහපත් මනුස්සයෙක්. (අපිට දානෙත් සකස් කරල දුන්න.)

ඉතින් එතුම බොහෝ මන්ත්ර ගායනා කරල යම් ආරූඪයක් ලබා ගන්නව. ඒ ආරූඪයත් එක්කම එයාගෙ හඬ ගැහැණියකගේ හඬක් බවට පත්වෙනව. ඊට පස්සෙ අමු තිත්ත කුණුහරුපෙන් ඉන්න ඔක්කොමලට බනිනව. (අම්මෝ එහෙමත් බැනුම්) ඒ ගුරුන්නාන්සේ කියන විදියට සහ අනුගාමිකයො කියන විදියට එතුමට ආරූඪ වෙන්නෙ කාලි මෑණියො. ඒ නිසා තමයි කුණුහරුප එහෙම කියල වැඩ ආරම්භ කරන්නෙ.

කෙසේ වෙතත් අපි එතෙන්ට යද්දි පිලී ජාති කාල ගියාද කියල මතකයක් නැහැ. නමුත් එතන පිලී ජාති තහනම්. හැබැයි කුණුහරුප කියනව. ගියපු ගමන් අපි එතෙන්ට ආව හේතුව කොලයක ලියල එතන තියෙන භාජනයකට? දාන්න ඕන. ඒ දාල ඉතින් පෝලිමේ බලාගෙන ඉන්න ඕන. අපටනම් සුදු පිරුවට සහිත ආසන දෙකක් ලෑස්ති කරල දුන්න. නමුත් අනෙක් හැමෝම එයාලගෙ වෙලාව එනකල් බලන් ඉන්න ඕන.

ඒ බලන් ඉද්දි ඒ අය ගොඩේම තවත් කෙනෙක්ගෙ ප්රශ්නය ගුරුන්නාන්සෙ කොලේ නොබලම කියනව. (උදා: සෙම් රෝගයට බේත් අහන්න ආපු දහ දෙනෙක් මෙතන ඉන්නව. එව්න් ටික වෙනම පෝලිම් වෙයව්) එහෙම පෝලිම් වුනාම එතනින් එක්කෙනෙක්ව ගෙන්නල අම්බානක කුණුහරුපෙනුත් බනින ගමන් ලෙඩේ ස්වභාවය අරව මේව කියල. එයාගෙ තියෙන කැත පුරුදු වගේ දේවලුත් අර සෙනග ගොඩේම කියල දානව.

ඉතින් මට හිතාගන්නම බැරිවුන කොටස තමා අර කොලේ බලන්නැතිව ලෙඩේ ගැන කියන එක. හැබැයි මට එදා නොතේරුණාට අද ඒක නැවත කල්පනා කරල බලද්දි හිතෙන්නෙම මේ ගුරුන්නාන්සෙ ආරූඪයට ලොකු වෙලාවක් ගන්නෙ අර කොල ටික එහෙම බලල පේ වෙලා එන්න වෙන්නැති කියල.

කොහොම වුනත් ඒ ආරූඪය හාමුදුරුවො දෙන්නට විශේෂ සැලකිලි දැක්කුව.(කාලි මෑණියො වුනත්) එයා මාව ගෙන්නල ප්රශ්න අහල බේත් තොගයක් කිව්වත් මම ඒව කරාද කියලවත් මතක නැහැ. හැබැයි ඒක වෙනම අද්දැකීමක්.

දෙවනුව යම් අතීත බලයක් තියෙනවාය හැගෙන මෑණි කෙනෙක් මගේ හිතවත් නෝන කෙනෙක්ගෙ මාර්ගයෙන් දැනගන්න ලැබුන. ඒ මෑණියො අදාල කෙනාගෙ කේන්දරය දුන්න ගමන් අදාල කෙනාගෙ අතීතය වර්ථමානය අනාගතය සියල්ලම කියනව. ඒ විදියටම මමත් මට අවශ්ය කෙනාගෙ තොරතුරු දුරකථනය හරහා දැනුම් දුන්න ගමන් එහෙම්ම කියවගෙන ගියා. ඒ සියල්ලම සහතිකම සහතික ඇත්ත. අදාල කෙනාගෙ චරිතය, හැසිරීම, ලෙඩ රෝග, වගේම මරණය ගැන පවා කිව්ව. මට හිතාගන්න බැහැ ඒ මෑණියො ඒ දේ කිව්වෙ කොහොමද කියල.

ඒ වගේම පිරිත් කියද්දි ආවේශයට පත්වෙන උපාසක-උපාසිකා සහ පැවිදි අද්දැකීම් කිහිපයක් මට තියෙනව. බොහෝ අය රතන සූත්රය, ආටානාටිය සූත්ර කියද්දි ආවේශ වෙන හේතුව මට හිතාගන්න බැහැ. පිරිතක ආරම්භක බෙර පද වැයෙද්දි ආවේශ වෙලා සද්දෙන් හූ කියන අය පවා ඉන්නව.

ඒ අයගේ මානසික ව්යාකූල බව නිසා ඇතිවෙන විවිධ තත්වයන් බොහෝවිට මානසිකමය ප්රතිකාරයකින්ම සමනය කල හැකිබව මම හිතනව. විශේෂයෙන්ම එකිනෙකා අතර යහපත් සන්නිවේදනයන් එකිනෙකාගේ සතුටට, සොම්නසට හේතු වෙනව. (රිද්මයානුකූල සාමයික ස්වරයෙන් පිරිත් සජ්ඣායනය, කාරුණිකව හිස අතගෑම ආදී කරන ඕනෑම දෙයක් කාරුණික සිතකින්)

මම පුද්ගලයෙක් විදියට විශේෂ වශයෙන් ඔය දේවල් ප්රසිද්ධියට පත් නොකරන්නෙ මට ලැබිල තියෙන ජීවිතය තුළ අනාගතය පිළිබඳව ප්රත්යවේක්ෂා කිරීම වැඩියෙන් දුක් වීමට හේතුවක් නිසාත් වර්ථමානය තුළ මේ ලැබිල තියෙන සැනසිලි දායක ජීවිතයට යම් විදියකින් හෝ හොද-නරක බලපෑමක් වුනොත් මට මගේ මේ මොහොත මිස් වේවි කියල හිතෙන නිසා.

මම මිත්යාව ලෙස විශ්වාස කරන්නෙ අපට ලැබිල තියෙන දැනුම, අවබෝධය, ජීවිතය ඇතුළු ඕනෑම දෙයක් අනවශ්ය පරිදි කඩේ යැවීම. ආගමික අභිචාර විධි, පෙරදිග-අපරදිග ආදී ඕනෑම දැනුමක් මේ කාලයේ අවභාවිත වෙනව. ඒ විදියට අවභාවිත නොවෙන දෙයක් මම මිත්යාව ලෙස නම් කරන්නෙ නැහැ.

විද්යාව ලෙස මම හදුනාගන්නෙ අපට ලැබිල තියෙන දැනුම, අවබෝධය, ජීවිතය වීමංසනයෙන්, විචාරයෙන් යුතුව අවස්ථානුකූලව භාවිත කිරීම. එහෙම දේවල් මේ රටේ වෙන්නෙ නැහැ.

අපි ඉන්ද්රිය තුළින් දකින බටහිර දැනුමෙන් සියල්ල විසඳගන්න යනවනම් ඒක සමහර විට මිත්යාවක් වෙන්න පුලුවන්. දැන් ඇත්තෙන්ම මම දැනගෙන තියෙන දේවල් ඇතුලෙ විද්යාව මිත්යාවක් වෙලා ඉවරයි. නමුත් හෙටත් මගෙ කකුළෙ අමාරුවට බේත් ගන්න ඩොක්ටර් කෙනෙක් චැනල් කරනව. මම විද්යාව විශ්වාස කරනව. තාක්ෂණය නොදැනුමක් ඇතුළෙ විශ්වාස කරනව. මේ හැමදේම මගෙ කෙටි කාලීන එදිනෙදා අවශ්යතාවලට විසඳුම් ලබා දෙනව.

ඒ වගේම අතින්ද්රිය ප්රත්යක්ෂය තුළින් දැනගන්න දේවල් මේ ලෝකෙ තියෙනවනම් ඒ දේවල් අවභාවිත වෙනවනම් (පුද්ගල ආකර්ශණය, මුදල, දේශපාලනික ආදී බලය උදෙසා) ඒක මිත්යාවක් වෙන්නෙ එතනින්. ඒ අර්ථයෙන් ගත්තම කේන්දර බැලිල්ල, ආරූඪය, පේන කීම, සාස්තර අනාවැකි කීම ආදි සියල්ල මිත්යාවක් දක්වා වර්ධනය වෙලා තියෙනව.

කොරෝනා කාලයේ රටටම පිරිත් කියමින් ආශිර්වාද පැතීම, පිරිත් පැන් ඉසීම, වැනි යෝජනා තුළින් විද්යාත්මක නොවන පදනමකින් ක්රියා කරන්න උත්සාහ කිරීම. කාලි මෑණියන්ගේ ධම්මික පැණිය, නාථ දේව ආශිර්වාදය, ගංගා වලට පැන් කල හැලීම වැනි දේවල් පවා අපේ රටේ අපහසුම අවස්ථාවලදී යෝජනා වුනා. ඒ දේවල් ගැන සොයා බැලීමකින් තොරව ක්රියාත්මක කරන්න තීන්දු තීරණ ගතයුතු දේශපාලකයන් උත්සාහවන්ත වුනා. ඒ හැමදේම මිත්යාවේ පදනම්. ඒ කිසිවක් විද්යාත්මක පදනම් නෙමෙයි.

මේ දෙකම අපේ රටේ දේශපාලනික, සමාජ, සංස්කෘතික වශයෙන් ඝාතනය වෙලා ඉවරයි. ආගමික ඇදහිලි ආදිය විශේෂයි. දෙයකට වැඩි පමණින් නැඹුරු වෙලා ඒක මතම ජීවත් වෙන ඕනම කෙනෙක් මිත්යාවක් පිටුපස හඹායන්නෙක්. එයාට සමහරවිට එයා හොයන දේවල් ලැබෙන්නත් පුලුවන්. නොලැබෙන්නත් පුලුවන්. නමුත් ඒ දෙකම බැහැර කෙරුවට පස්සෙ අපිට ඉතිරි වෙන පුද්ගල සබඳතා සහිත රංචු සමාජය ගිලිහිලා යනව. ඒ නිසා මම හිතනව රංචු ලැදියාව සහිත මානව පරපුරක් විදියට අපි වාද සහිතව හෝ මේ හැමදේම එක්ක ජීවත් විය යුතුයි.

මම හිතන්නෙ අදෘශ්යමාන, ගුප්ත විද්යාවන් අපේ රටේ ශාස්ත්රයක් විදියට ගොඩ නැගිය යුතුයි. විවේචන, විචාර සම්ප්රදායන් අලුතින් නිර්මාණය විය යුතුයි. කිසිවක සත්ය-අසත්යය කෙසේවෙතත් මිනිස්සුන්ගේ දෛනික අවශ්යතා සපුරා ගැනීම සඳහා යමක් ඒ දේවල් තුළ තියෙනවද කියල විමසල බැලිය යුතුයි. ඒ කිසිවකට අපි සූදානම් නැත්තං මිත්යා ලබ්දිකයො විදියට මැරිල යන්න පුලුවන්.

ඒ වීමංසනය, විචාරට නැත්තං අර සෙව්වන්දිලා වගේ මානසික අසනීප සඳහා ප්රතිකාර ලබාගත යුතු අයගෙන් තමන්ගෙ මානසික අසනීපයන්ට ප්රතිකාර ගන්න වෙයි. ඒ වගේම තව තව බොහෝ දේවල් දැනටමත් අපේ රට ඇතුළෙ වෙලා තියෙනව. ජ්යෝතිර් වේදින් කියන පට්ටපල් චෞරයන් කියන අපේක්ෂකයන්ට ඡන්ද දීල මිත්යාවන් පසුපස හඹාගියපු පසුගාමී පාලකයො රටේ ජනාධිපතිවරු විදියට පත් කරගත්ත අපට මේ දැනුම් ගැන අවබෝධයක් නැතිව කරගත්ත දේවල් හොඳටම ඇති.

දේවල් තුළ නොඇලී නොගැටී යහපත් සිහියෙන් යුතුව සිටීමෙන් අපට ලබාගත හැකි වාසි බොහෝමයි. ඒ හැමදෙයක්ම අනාගත වාක්යයකට වඩා ශක්තිමත්. තමා කෙරෙහි විශ්වාස තබා, තමා හඳුනාගැනීමෙන් තොරව සතුටක්-සැපතක් නැහැ.

-ගුරුගොඩ සිරිවිමල-

 



No comments:

Post a Comment