Tuesday, July 4, 2017

අතින් අත ගෙන...........



සත්තකින්ම ගේය පදයක් යනු කුමක්ද?
ගේය පදයක පූර්ණිකාව වන්නේ ශබ්ධ සංධ්වනියක් සහ වාද්‍ය සංධ්වනියක් එක් වූ කලමැයි. ගේය මාලාවකට නිකම්ම නැගී සිටිය නොහැකිය.ගේය පද මාලාවක සුවිශේෂීත්වයද වන්නේ එයමය.ගේය පදමාලාවක් අර්ථ පූර්ණ වන්නේ ඒ සඳහා නිරවුල් තනු මාලාවක් ගෙතුනු පසුවය.එසේනම් ගීතයක් සහසුද්යෙන්ම මිනිස් සිත් තුල සංතර්පනය කරලීමට හැකියාව ඇත්තේ..තනු නිර්මාණකයා,පද රචකයා සහ ගයන්නා යන තිදෙනාටමය. ඒ තිදෙනාගේම සුවදායි ඒකතුව තුලින් ලෝකයක් සතපවන්නට හැකි බව මා තරයේ විශ්වාස කරමි.
                              "අතින් අත ගෙන" ගේය පද සංකල්පනාව කෙලෙස කොයි ලෙසකින් දර්ශන වික්‍රමතුංගයන්  සහ ඉශංකා අතට පත් වන්නේදැයි මා නොදනිමි. කෙසේ හෝ වේවා මෙය මා අතට පත්වන්නේනම් දර්ශන වික්‍රමතුංගයන්ගේ. යූ ටියුබ් චැනලයෙනි.   මම ඔහුගේ යූටියුබය නිතර පිරික්සීමට ලක් කරන්නේ ඒ තුල නිතරම නවකයන්ගේ ගීත නිතරම උඩුගත කරන නිසාවෙන්මය. හදවතට දැනුනද නොදැනුනද කිසිදු විමසීමකින් තොරව ඒවා බාගත කරගෙන නිදහස් හා පහසු වේලාවක අධ්‍යයනය සදහාත් රසවින්දනය සදහාත් ශ්‍රවණය කිරීම මාගේ පුරුද්දකි.රසවින්දන හා අධ්‍යයන මොහොතක මා අතට සවන් පත් වන මේ ගීයනම් අපූර්වතම ඒකකි.
                        සිංහල ගීත සාහිත්‍යයේ අපූර්වතම අවස්ථාවන්හිදී  ම'හද ගැසෙන කෝන්වැවේ හිමියන් මේ ගීතය ලියා තිබින.මේ නිර්මාණශීලී පද රචනාව ගේය සිත්මක් කරන්නේ දර්ශන වික්‍රමතුංගයන්ය.ඒ මගින් සුසැදි ගේය පද සිත්තමට පණක් ලබ දෙන්නේ ඉශංකා අධිකාරී නැමැති සොදුරු හඩයි.
         
පහත සදහන මා  ඒ ගීය රසිකයෙකු ලෙස රසවිදි අයුරුයි.

    මේ ගේය පද සිතුවම නම් ඉතා සරළ සුභාවිත ගී කොටසට වැටෙන්නකි.නමුදු සුළු පටු නොවන්නකි.
                                     ගේය පද මාලාව තුලින් ගම්‍ය වන්නේ ඉතා සුළඹ කරුණකි. ඒනම් විරහවයි. වත්මන වන විට ගෙවී යන්නේ ගීත සාහිත්‍යේ විරහ සමය යැයි පැවසුවහොත් මා වඩා නිවැරදිය. නමුත් ප්‍රශ්නයක් අැත. ඒ බිහිවන සියල්ලම ගීත මද? ගේය පද මද? ඒයනම් ඉතා ප්‍රශ්නකාරීය.
            ගේය පදයක් යනු සාහිත්‍ය කාරණාවකි.පද දෙක තුනක් යාප්පුවෙන් ගැට ගසා ගත් පමනින් ඒය ගේය පද රචනාවක් නාෙවන්නේමය.අරුත් බර  නොවූ ගීයක් තුළ සෞන්දර්යාත්මකවූත් අසා සිටිය හැකි සංගීත නිර්මාණයකින් සමත් විය යුතුය.නොඒසේනම් ඒය අර්ථ පූර්ණ වූත් ගේය පදයක්ම විය යුතුය.අර්ථ පූර්ණ වූත් ශබ්ධ පූර්ණ වූත් රස භාව පූර්ණ ගේය පදයක් නම් ඒය ශාස්ත්‍රීය මට්ටමෙහි ලා ගැනිය හැකිය. මේ මගේ බෙදීමයි.ඔබද  මේ සදහනට යටි සිතින් හෝ ඒකග වන බව මා දනිමි.
       මේ ගීය විරහ ගී අතර සුවිශේෂී වන්නේ ඉහත කාරණාව නිසාවෙනි.මෙය ශබ්ධාර්ථ පූර්ණ වූ ගේය පදයකි.
                                
     
පද රචකයාට මේ ගීය සදහා අනුභූතිය වන්නේ විවාහක යුවලක් අතර අැති වූ යම් ගැටළුකාරී තත්වයකි.තම සැමියාගේ වෙන්වීම පදනම් කරගෙන ඒ තුලින් හිත හදාගැනීමට උත්සාහ දරන බිරිදක් මේ ගීතය තුලින් මා නිරන්තරව දකිමි.
                         අතිනත ගෙන ජීවිතයේ තමන් සමග ගෙවූ අසීමාන්තික ලෝකයත් ප්‍රේමය තුලින් අාධ්‍යාත්මය හා බැදුනු සිහින ලෝකයත් මේ වන විට සිහිනයක් වී හමාරය.නමුදු මෙය තුලින් විවාහක ජීවිතයක් ගම්‍ය නොවේ.ගීතයේ මුල් කොටස හා මැද කොටසින් විවාහය පිලිබද යම් යම් හෝඩුවාවන් දුන්නද මෙම ගීතය බැලූ බැල්මට යමෙකුට පෙනෙන්නේ අාදරවන්තයන් දෙදෙනකු අතර වන විරසකයක් ලෙසය.නමුත් අප තේරුම් ගත යුතු සත්‍ය වන්නේ අාදරය හා අාදරවන්තයන් දෙදෙනකු විවාහ වූ පසු අැති වන තත්වයයි‍.මෙය තෙරුම් යෑමට මේ ගීතය තුල දී අැති ඉගිය ලෙස මා දකින්නේ   "අතින් අත ගෙන අැවිද ගිය මග,සිතින් සිත බැද මැවූ ලෝකය" යන කොටස් දෙකයි.මන්ද යත් මා විශ්වාස කරන අයුරින් දෙදෙනෙකු අතින් අත සහ සිතින් සිත බැද සිහින මවන්නේ විවාහයෙන් පසුවය.විවාහ වන තුරුම දෙදෙනෙකුට අැත්තේ අාධ්‍යාත්මික කොටසක් පමණය.භෞතිකව හමු වන්නේ විවාහයෙන් පසුවය.


මේ මා ඉහත කී කාරණය වඩාත් තිව්‍ර වන මොහොතයි.විවාහ වී දෙදෙනා අතර අල්ලාප සල්ලාප ගහ බැන ගැනීම් අාදරය ජීවිතය යන කිසිදු අවස්ථාවක තමාට තමා හෝ අනෙකාව හදුනා ගැනීමේ උවමනාව ඉතාමත් අල්පය.නමුත් ඒක්ව සිට වෙන් වූ දිනයේ පටන් ඉන් පසු දවස් වලදී හිටියානම් හොදයි හෝ නෙහිටියානම් හොදයි යැයි දෙදෙනෙකුට සිතිය හැකිය. මෙහි ඒන පෙම්වතියද පවසන්නේ තමා හා දිගු දුරක් ගිය සැමියා ඒ සිටිය කාලය තුල හදුනාගැනීමට තමන් අපොහොසත් වූ බවත් තමන්ගෙන් වෙන් වූ පසුව සැමියාව හදුනාගැනීමට හැකි වූ බවත්ය.
රචකයා අවසන පෙම්වතිය හිත හදාගන්නා අයුරු පැහැදිලිි කරන අයුරු අපූරුය.


දිනෙන් දින ගෙවුන මුත් අප දෙදෙනාටම මේ වෙන් වී යාම ස්වභාවයෙන්ම උරුමය.මේ ලෝකෙයෙන් හෝ අප දෙදෙනාටම සිත හදා ගැනීමේ මාර්ගයක් කියා දෙන්නේ නැත.රචකයා "හිරු සදුත් ඇත ගොළුවී" යන්නෙන් පෙන්වා දෙන්නේ ඒයයි. සැමියාණ ඉතින්, අප දුක් වී පලක් නොමැත මේ අපට පෙනෙන මුසාව අප පසු කර යා යුතුය. යන්න බිරිය පවසයි. අප අපේම ලෝකයක තනිවී අපේ ජීවිතය හදා ගැනීමේ මාර්ගය සොයා ගත යුතුමයි යන්න පැහැදිලි කරවයි.
මේ ගීතයේ ඒන අපූර්වත්වය වන්නේ විරහව පෙන්වා යටි අරුත් මගින් අාදරය පෙන්වීමයි.
මේ ගීය නම් , විවාහක ජීවීන්ගේ ගීතයි.තමා තුල අැති ගැටළුකාරී තත්වයන් තමා තුලින් විසදා ගත යුතුව අැත.ඒවිට ඒ යුවලට තමාත් ඉදිරියත් යහපත්ව වටහා ගැනීමට හැකිය.‍

පද වැල ලිහා ඒව වඩාත් සුමට කොට භාවනාවක් වැනි පද සංයෝජනයක් යෝජනා කරමින් ලයාන්විත කරන්නේ දර්ශනයන්ය.අැත්තෙන්ම පුද්ගලයකු ක්ෂේත්‍රය තුල ප්‍රවීනයකු කරන්නේ ඔහු ක්ෂේත්‍රයට අැතුලත් වූ කාල පරාසය නොවේ.ඒ අංශය තුලින් ඔහු හෙළි කර පෙන්වන ඔහුගේ හැකියාවයි.දර්ශනයන්ද ප්‍රවීනයෙකු බව මා පවසන්නේ ඒ නිසාවෙනි. මේ සදහා ඔහු යොදන තනුවත් සංගීතයත් මධුරය,මනෝහරය,
මේ ගේය පද රචනාවට පන පොවන ඉෂංකා ද ඉතා මියුරු ලෙසත් කන්කළු ලෙසත් සිත් සතන් සන්තර්පනය කරවයි.
" මෙවන් ගී අවැසි මොහොතක මෙවන් ගී ලබා දිය යුතුමය"
කෝන්වැවේ අරියරතන හිමි

දර්ශන වික්‍රමතුංග

ඉෂංතා අධිකාරී
ගීතය රසවිදින්න මෙතන ක්ලික් කරන්න......



ගුරුගොඩ සිරිවිමල හිමි.

















              
    
               


No comments:

Post a Comment